Костянтинівка  ІНФОрмаційна

Меню сайту
Головна » 2012 » Лютий » 13 » Тези виступу Голови ДПС України О.В.Клименка на засіданні Уряду 08.02.12
14:10
Тези виступу Голови ДПС України О.В.Клименка на засіданні Уряду 08.02.12
Шановний Миколо Яновичу, члени Уряду, присутні!
Розпочати свою промову я хотів би зі слів подяки.
Хочу подякувати Кабінету міністрів, керівникам міністерств та відомств за єдність у підходах до формування податкової політики та за увагу до потреб нашої служби.
Завдяки цьому перетворення у податковій сфері, реорганізація податкової служби та її відносин із бізнес-спільнотою відбуваються швидко та з високою ефективністю.
Про це свідчать результати нашої роботи, про які я маю честь звітувати сьогодні.
Як неодноразово зазначав Президент України Віктор Федорович Янукович - втілення європейських стандартів в усі сфери діяльності держави є нашим стратегічним курсом.
Ми чітко дотримуємося поставлених Президентом завдань.
Актуальний податковий тренд полягає, в першу чергу, у тому, що місією податкового відомства в усіх розвинених країнах є:
· стимулювання розвитку економіки,
· створення сприятливого бізнес-клімату,
· зменшення фіскального навантаження на бізнес,
· відмова від практики постійних змін до Податкового законодавства.
Зазначене покладено в основу податкової політики в Україні.
На практиці це означає: якісний моніторинг стану економіки, високу точність прогнозів бюджетних надходжень, відсутність фіскального тиску.
Свій шлях до позитивних зрушень ми почали з реорганізації податкової служби.
Першим реформування зазнав центральний апарат.
На базі 35 департаментів та управлінь створено 22 структурних підрозділи. Таким чином ми уникнули дублювання функцій та значно оптимізували свою роботу.
Сьогодні триває реорганізація територіальних підрозділів. Кількість податкових інспекцій скорочено на 81 та становитиме 374-и інспекції. Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі відповідно реорганізовано у державні податкові служби.
Я підкреслюю, відбулося не арифметичне скорочення кількості службовців.
Ми виходили з принципу функціонального перетворення податкової служби в структуру, яка є гнучкою та здатною оперативно реагувати на виклики сьогодення.
Окремо відзначу – платник не відчув жодного погіршення якості обслуговування!
Ми свідомо не скорочували тих, хто безпосередньо працює з людьми! І сьогодні завершуємо формування такого податкового відомства, яке спроможне оновлюватися перманентно.
Не потребуючи при цьому «технологічних пауз». Ми залучаємо до цієї роботи потужні інтелектуальні ресурси. Нам активно допомагають вітчизняні науковці, за що їм моя подяка.
Також до створення оптимальної моделі податкової служби України залучені міжнародні консультанти.
«Прайс Вотерхауз Купер» - знана у світі аудиторська компанія, яка підключилася до розробки стратегії та ключових показників ефективності діяльності податкової служби. За 2011-й рік забезпечено збільшення сплати до зведеного бюджету за платежами, що контролюються податковими органами, на 60 млрд. грн. або в 1,3 рази (факт 2010 року - 206,4 млрд. грн., 2011 року - 266,4 млрд. грн.).
По суті, ми дали державі додатково ще один квартальний бюджет! Завдання Міністерства фінансів по збору платежів до загального фонду державного бюджету перевиконано майже на 5 млрд. грн. (+2,7 відс.).
При тому, що, нагадаю, минулого року показники було збільшено на 10,5 млрд. гривень.
Додаткові надходження – кошти, виведені з тіньового сектору економіки.
Про це свідчать такі факти.
По-перше, динаміка сплати податків постійно випереджає номінальні темпи зростання внутрішнього валового продукту (ВВП).
По-друге, 96 відсотків податкових платежів – добровільна сплата, а не стягнення за рахунок штрафних санкцій.
Ми неухильно дотримувалися задекларованого нами принципу зниження фіскального тиску.
Це стратегічне завдання, поставлене перед нами.
Кількість планових перевірок минулого року скоротилася на 48 відсотків.
В цьому році скорочення заходів активного контролю продовжиться – заплановано не більше 8 тисяч перевірок.
Що стосується роботи податкової міліції, то хотів би акцентувати увагу на виразних цифрах.
 Завершено досудове слідство у 1,4 тисячі кримінальних справ. При практично однаковій їх кількості, відшкодування завданої злочинами шкоди збільшилось вдвічі (488,4 млн. грн., проти 233,2 млн. грн. у 2010 році).
Це результат не репресивних заходів, а законодавчих новацій – особа, винна в умисній несплаті податків у особливо великих розмірах звільняється від кримінальної відповідальності за умови повного відшкодування завданої злочином шкоди.
Аналогічні тенденції збереглись і у цьому році - у січні відшкодовано 113 млн. грн., що майже вдвічі більше ніж у січні минулого року.
Робота податкової міліції сконцентрована на забезпеченні надходжень до бюджету шляхом залучення коштів тіньового обігу.
Нарешті, я можу доповісти - завдяки новій комплексній системі запобігання та протидії тінізації економіки значно скорочено нелегальний посередницький бізнес, пов'язаний із посередництвом у вирішенні питань з адміністрування податку на додану вартість (ПДВ). І я говорю про це відповідально.
Ми поступово знижуємо саму можливість зловживань у сплаті та відшкодуванні цього податку.
Протягом 2011-го року значних обертів набрала система автоматичного відшкодування ПДВ. Новий сервіс зацікавив як вітчизняних, так і іноземних бізнесменів.
Відшкодування за 26 днів - це найшвидші темпи в Європі. В автоматичному режимі відшкодовано майже 16 млрд. гривень податку 326-ти платникам всіх регіонів України (хоча починали ми з 24-х платників на 500 млн.грн.)
На виконання доручень Президента та Прем'єр-міністра України бюджетний залишок невідшкодованого податку на додану вартість скорочено більш, ніж в двічі (на 6,5 млрд. грн.) (01.01.11 - 11,1 млрд. грн., 01.01.12 - 4,6 млрд. грн.).
Таким чином, податкова служба наполегливо працює над тим, аби українська держава в очах бізнес-спільноти (як вітчизняної, так і зарубіжної) мала репутацію надійного партнера, що виконує свої зобов’язання.
Загалом на 2012-й рік перед Державною податковою службою поставлено непросте завдання – збільшити надходження державного бюджету майже на 12 відсотків.
Вони будуть виконуватись не за рахунок фіскального тиску, а за допомогою заходів, що стимулюватимуть економічну активність вітчизняного бізнесу.
Серед таких заходів пріоритетними на цей рік визначено п’ять.
Перший - створення принципово нової системи адміністрування податків.
Мова йде про перетворення податкового відомства на високоякісну сервісну службу.
Центром нашої уваги, нашим клієнтом та роботодавцем має стати громадянин України -платник податків.
Для цього вже зроблено кілька важливих кроків.
В країні створено понад 100 сервісних центрів по обслуговуванню платників.
У кожному з них фахівці надають весь комплекс податкових послуг.
Протягом півроку такі центри з’являться при кожній податковій інспекції по всій країні.
Це один із пріоритетів на найближчий час.
Для обслуговування великих платників створюється окремий Центральний офіс.
Я щиро вдячний особисто Вам, Миколо Яновичу, і всім присутнім за підтримку в оперативному вирішенні цього важливого питання.
18 січня прийнято Постанову № 42 і фактично розпочато організаційне та інституційно-кадрове перетворення в системі роботи з великими платниками податків.
В першу чергу йдеться про уніфікацію самого обслуговування.
Єдина методологія, єдині стандарти якості, єдиний – дуже високий рівень підготовки фахівців. Незалежно від регіону та галузевої приналежності своїх підприємств великі корпорації мають отримати найкращий сервіс. Це успішний податковий тренд, це практика багатьох розвинутих країн світу.
Другий - податкова служба повинна стати одним з провідних регуляторів інвестиційного клімату.
В першу чергу - створення рівних умов, відсутність штучних преференцій та вибіркового застосування законодавства, відсутність корупції у системі податкових органів.
Як ми будемо досягати цієї мети? Тим же шляхом, яким йшли до цього – мінімізацією людського фактору, автоматизацією податкових процедур, налагодженням контролю за собою та зворотного зв’язку із платниками, тощо.
Ми розвиваємо практику безконтактного спілкування із платниками. На перше місце ставиться електронна звітність та віддалене обслуговування.
І в цьому напрямку досягнуто значних успіхів.
Майже 90 відсотків платників ПДВ звітують в електронному вигляді (стартували з 39 відсотків).
Нами ініційовано введення нової, спрощеної процедури реєстрації платників ПДВ. Заплановано повністю автоматизувати процедуру реєстрації платника та видачі свідоцтва. В цілому вона буде займати не більше шести робочих днів.
Спільно з Міністерством фінансів в стислі терміни її узгоджено, і відповідний наказ Міністром вже підписано.
Водночас, під час перереєстрації підприємців за новими правилами спрощеного оподаткування ми подовжили робочий день, залучили додатковий персонал та врешті-решт встигли провести цю кампанію у відведені терміни.
В даному випадку ми впоралися - не було ані черг, ані незадоволення, ані протестів.
За власної ініціативи продовжили мораторій на перевірки малого бізнесу. Я очікую, що ці стимули дозволять збільшити сегмент малого бізнесу на 20 відсотків за підсумками першого півріччя.
Податковою службою започаткована нова ініціатива, яка має назву «Пульс Податкової». Платник податків матиме змогу вийти на прямий контакт із керівництвом служби у разі будь-яких перешкод у своїй роботі.
Будь-яких – це означає саме «будь-яких» (в лапках). Коли йдеться про інвестиційний клімат – дрібниць немає! Навіть одне-єдине образливе слово на адресу бізнесмена може вплинути на його рішення щодо інвестування в Україну.
«Податковий пульс» працює цілодобово за принципом call-back. Ми беремо на себе зобов’язання обов’язково відзвітувати перед платником про вжиті після його звернення заходи.
Третій - забезпечення прогнозованого, ритмічного і стабільного наповнення державного та місцевих бюджетів. Це наше головне завдання.
Ми добре усвідомлюємо, що саме податкова служба зобов’язана акумулювати кошти, необхідні державі для виконання її функцій.
Вже за січень 2012 року до загального фонду державного бюджету зібрано 12,5 млрд.грн. платежів. Завдання Міністерства фінансів України виконано на 101,3 відсотка.
Але в цілому за рік є дуже великі ризики сплати податків державними монополіями.
Тому, нашим резервом залишається детінізація економіки. Продовжуємо скорочувати цей сектор максимально швидко та результативно. Результативно для бюджету країни!
Четвертий - стабілізація податкового законодавства. Під стабілізацією ми розуміємо вдосконалення з метою усунення організаційних незручностей. Загальний курс на спрощення податкових процедур є і буде частиною податкової політики. Подекуди це вимагатиме коригування закону.
П’ятий за номером, але не за значенням постулат формування нової податкової культури.
Ми маємо намір докорінно змінити ставлення суспільства до податкової служби.
Перетворитися із фіскального органу на сервісну службу.
Не тільки перетворитися, але й переконати людей, що це не просто зміна вивіски. Що це кардинальна зміна формату роботи, стосунків із платниками податків.
Позитивні перетворення тільки тоді матимуть ефект, коли будуть відповідно оцінені громадою. Навпаки – провал в інформаційній роботі може звести нанівець всі зусилля.
Наприклад, середньовічна інквізиція не турбувалася, що про неї думають. Тому всі вважають, що інквізитори були організаторами масових репресій зі спалювання людей на вогнищах. Насправді інквізиція за шістсот п’ятдесят років винесла всього три тисячі смертних вироків. І вчетверо більше справ завершилися виправданням обвинуваченого.
Репутація безпосередньо впливає на якість та результат роботи. На цьому принципі базується наша іміджева стратегія. Ми успішно вирішуємо поставлені перед нами завдання.
Але подальше реформування податкової сфери вимагає участі в цьому інших відомств.
З огляду на зазначене, я прошу:
1. наших колег з Міністерства фінансів та Міністерства юстиції разом з нами опрацювати узгоджене рішення щодо створення у складі податкової служби центру сертифікації ключів (ЦСК) та розглянути можливість безкоштовної їх видачі для подання електронної звітності.
Це буде крок назустріч бізнесу, який, впевнений, буде розцінений адекватно.
2. при підготовці змін до бюджету розглянути питання про фінансування наших програм, спрямованих на підвищення якості обслуговування платників.
Це будівництво сервісних центрів, запровадження автоматизованої системи «Електронна картка платника податків», сервісу «Електронний кабінет платника податків» та «Управління документами».
3. Мінрегіонбуд я просив би сприяти в отриманні податковою відомостей про нерухоме майно, яке з 1 липня буде оподатковуватися окремим податком.
Нам потрібно провести відповідні розрахунки, аби не було зайвого ажіотажу, якихось незручностей для платників.
Впевнений - реалізація зазначених напрямів у 2012 році сприятиме формуванню нової ментальності українських громадян, усвідомленню важливості їх ролі в наповненні бюджету та виведе податкову службу на принципово вищий рівень.
Дякую за увагу!
Переглядів: 546 | Додав: kogni | Рейтинг: 0.0/0
Пошук по сайту
Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
Лічильник

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz